شهروندان محترم، اغلب بدلیل نداشتن فرصت کافی، یا به منظور صرفهجویی در وقت، و همچنین جهت کاهش آمد و شد در شهر و پیشگیری از ترافیک، از مزایای بانکداری الکترونیکی بهره میگیرند. با توجه به ماهیت برخی از خدمات بانکی که طی آنها نیاز به تبادل فیزیکی اسناد یا جابجایی وجه نقد وجود دارد (مانند دریافت دسته چک، یا واریز وجه نقد به حساب)، شیوههای فعلی بانکداری الکترونیکی نمیتوانند به تنهایی پاسخگوی کلیه نیازهای مشتریان باشند.
آینده پلاس (Ayandeh +)که آن را ميتوان به نوعی "پیشخوان مجازی بانک آینده" نيز ناميد، با همین هدف راهاندازی شده است؛ مخاطبان این سرویس معمولاً مشتریان بانک هستند که برای وقت خود برنامهریزی دقیقتری دارند و لذا تمایل بیشتری به استفاده از این فرصت داشت که حتی برای امور لازم نيز به شعبه مراجعه نمایند و مأمور بانک در منزل يا محل کار ایشان خدمات مورد نیاز را ارائه نماید.
این خدمات به دو دسته اصلی غیر حضوری(بدون نیاز به اعزام مامور به آدرس مشتری) و خدمات تحویل در محل تقسیم میگردد و لیست آن این شرح میباشد:
خدمات تحویل در محل در کلیه استانهای دارای شعب بانک آینده و سایر خدمات به کلیه مشتریان بانک ارائه می شود.
روال کار به این ترتیب است که مشتری در صورت تمایل، آدرس دقیق منزل و یا محل کار خود را به بانک اعلام مینماید و هر زمان که تمایل به استفاده از خدمات پیشخوان داشته باشد، مأموران سیار بانک در کوتاهترین زمان به محل مورد نظر وی مراجعه خواهند نمود. مشتری محترم میتواند با مراجعه به سایت پیشخوان مجازی به آدرس (www.abplus.ir) پس از اعلام خدمت مورد نظر و مشاهده شرایط آن عکس و مشخصات کامل مأمور سیار بانک و کد امنیتی را مشاهده نموده و از هویت وی اطمینان حاصل نماید. پس از احراز هویت مأمور، پیشخوان مجازی آماده ارائه خدمات مورد نظر به مشتریان خواهد بود که اساساً شامل تحویل/دریافت اسناد و وجوه مورد نظر از/ به وی میباشد. لازم به ذکر است، با هر بار ورود شما به پیشخوان مجازی بانک آینده، پیغامی در خصوص تاریخ و ساعت ورود شما به پیشخوان مجازی ، به شماره موبایل ثبت شده شما در سیستم بانک، ارسال خواهد شد.
ثبت نام اولیه و عضویت در آینده پلاس و همچنین درخواست خدمات غیر حضوری رایگان است. بدیهی است در این طرح نیز کارمزدهای خدمات همانند شعبه دریافت می شود. علاوه بر کارمزد، هزینه برای خدمات تحویل هزینه ای دریافت خواهد شد که میتواند شامل طرحهای تخفیف تشویقی و طرحهای رایگان نیز بشود. همچنین این هزینه به ازای هر مراجعهی مأمور بانک، تنها یکبار از مشتری محترم دریافت میگردد. بدین معنی که امکان چند درخواست خدمات حضوری با یکبار مراجعه مقدور میباشد. لازم به ذکر است برای خدماتی که به ۲ مراجعه نیاز دارد (نظیر صدور و وصول چک رمزدار و وصول نقدی چک بانک آینده)، این مبلغ اندکی متفاوت خواهد بود . بهعلاوه، هنگام ثبت هر درخواست در بخش های مربوط به هزینه خدمات تحویل در محل و کارمزدهای بانکی، در صورت وجود هزینه، این مبلغ قابل قابل مشاهده خواهد بود.